بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

سلام!!
شما در این سایت می توانید با انواع فناوری های جهان آشنا شوید واطلاعات عمومی ذهن خود را افزایش دهید،همچنین با وبلاگ ها و سایت های مختلف دیگر آشنا شوید(البته در قسمت وبلاگ ها)

_ در کادر جستجو نیز می توانید نام مطلب را وارد کنید وآن را مشاهده کرده و بخوانید.

امیدوارم که از این سایت یا وبلاگ خوشتان بیاید و راضی باشید.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

"مریخ"

 

 

مریخ چهارمین سیاره به خورشید است.مریخ دارای خاکی قرمز می باشد که سیاره را از فضا به شکل یک توپ قرمز رنگ نشان می دهد.مریخ تنها سیاره ای است که در ان نشانه هایی از حیات پیدا شده.

مریخ از زمین کوچک تر و از ماه بزرگ تر است.مریخ دارای قطب هایی است که در ان یخ وجود دارد.این سیاره بیشتر اوقات سرد است.جو آن به اندازه ای رقیق است که نمی توان در انجا تنفس کرد.مریخ 2 قمر دارد که به هم شباهت دارند.

بادهای مریخی طوفان های غبارآلود بزرگی به پا می کند که می تواند تمام سیاره را فرا گیرد. مریخ یک بیابان خشک پوشیده از خاک سرخ است.وقتی فضا آزمای «مارینر9 »در سال 1971 به مریخ رسید این سیاره پوشیده از ابرهای خاک و غبار بود.

 مریخ صاحب بزرگترین آتشفشان در منظومه خورشیدی است.

نام این کوه آتشفشان اولیمپوس مانز است و  ارتفاع ارتفاع ان 3برابر اورست (بلندترین قله ی زمین)است یعنی تقریباً 25 کیلومتر.املیمپوس مانز یک آتشفشان قدیمی است که میلیون ها سال است که در خاموشی به سر می برد.

یک دره ی عظیم به نظر مریخ را به دو نیم تقسیم کرده است.یکیاز دره های مریخ مارینر نام دارد.در سمت چپ ردیفی از 3 آتشفشان وجود دارد و پشت انها کوه اولیمپوس مانز قرار دارد.

سفر به مریخ 6 ماه یا بیشتر طول می کشد.

 

ویژگی های مریخ:

 

نوع سیاره:سنگی

قطر:6792 کیلومتر

سال:687 روز

دما درر رو و شب:صفر تا منهای 110 درجه ی سانتی گراد

تعداد:دو قمر    



                             

   


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی