بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

سلام!!
شما در این سایت می توانید با انواع فناوری های جهان آشنا شوید واطلاعات عمومی ذهن خود را افزایش دهید،همچنین با وبلاگ ها و سایت های مختلف دیگر آشنا شوید(البته در قسمت وبلاگ ها)

_ در کادر جستجو نیز می توانید نام مطلب را وارد کنید وآن را مشاهده کرده و بخوانید.

امیدوارم که از این سایت یا وبلاگ خوشتان بیاید و راضی باشید.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

"زحل"

 

زحل ششمین سیاره ی منظومه شمسی است.زحل با حلقه های پیرامونش به نام «مرواریدمنظومه شمسی» معروف است.حلقه های زحل بسیار پهناور و در عین حال بسیار نازک است و دور تا دور این سیاره را فرا گرفته است.

حلقه های درخشان زحل از میلیون ها خرده یخ ساخته شده است.برخی از این خرده یخ ها به اندازه ی یک قالب کوچک یخ و برخی به اندازه ی یک اتومبیل هستند.مشتری و زحل آن قدر سریع می چرخند که وسط آن ها خالی می شود.این اتفاق به دلیل گازی بودن این سیاره ها می افتد.زحل سبک ترین سیاره در منظومه شمسی است.اگر یک دریای بسیار بزرگ وجود داشته باشد زحل مثل یک چوب پنبه در اب غوطه ور میشود.زحل هم مانند مشتری سطحی گازی دارد.یکی از قمر های زحل تیتان نام داردکه جوّ ضخیمی دارد. این قمر به حدّی سرد است که ما نمی توانیم در انجا زندگی بکنیم.

 زحل دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است . زحل هم مانند مشتری به جای سنگهای سخت از گاز تشکیل شده است و با توجه به اندازه اش، تند می چرخد . فقط تقریباً 10ساعت و 15 دقیقه طول می کشد که این سیاره یک بار به دور محور خود بچرخد . یکی از نتایج چنین چرخش سریعی، فرورفتگی در قطبهای آن است؛ درست مانند قطبهای هر سیاره گازی دیگری که تند بچرخد. دومین نتیجه، وزش بادهای بسیار شدید در سطح آن است . در منطقه استوای زحل،بادها در همان جهت چرخش سیاره می وزند، در  حالی که در مناطق نزدیک قطبها، جهت وزش باد عکس  جهت چرخش زحل است . جو زحل در فاصله بین این دو  کمربند، آشفته و به طوفانی خشن تبدیل می شود و  سرعت باد اغلب به 1800 کیلومتر در ساعت می رسد . زحل سیاره ای حلقه دار و صاحب اقمار است . این حلقه ها  از تعداد زِیادی قطعات کوچک یخ و سنگ تشکیل شده  است . هرچند که اکنون هفت حلقه مختلف در اطراف زحل  تشخیص داده شده است، اما در مورد منشأ این حلقه ها هنوز نظر واحدی به دست نیامده است . فضا آزماهای ویه جر نه تنها اطلاعات بیشتری درباره حلقه های زحل به دست آورده اند، بلکه قمرهای دیگری را نیز کشف کرده اند . تاکنون حداقل 21 قمر کشف شده است که کمتر از نصف آنها را می توان با تلسکوپ مشاهده کرد . برخی قمرهای تازه کشف شده بسیار کوچکند و بعضی فقط 30 ...


                                و یژگی های زحل:

                                                                        

                       نوع سیاره:گازی

        سال:10747روز(حدود5/29سال زمینی )

                   قطر:120536            



                       

                                                

                                                                       

                                                                        

                                                                        

                                                                        

                                                          




بنیامین خیامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی