بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

سلام!!
شما در این سایت می توانید با انواع فناوری های جهان آشنا شوید واطلاعات عمومی ذهن خود را افزایش دهید،همچنین با وبلاگ ها و سایت های مختلف دیگر آشنا شوید(البته در قسمت وبلاگ ها)

_ در کادر جستجو نیز می توانید نام مطلب را وارد کنید وآن را مشاهده کرده و بخوانید.

امیدوارم که از این سایت یا وبلاگ خوشتان بیاید و راضی باشید.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

جمهوری ایتالیا
Repubblica Italiana
ایتالیا
پرچم نشان ملی
شعار ملیندارد
سرود ملیپایتخت = رم
(و بزرگترین شهر) رم
زبان رسمی زبان ایتالیایی
نوع حکومت جمهوری

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته است و جزو گروه هشت به‌شمار می‌آید.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

رم، پایتخت ایتالیا، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

پس از فروپاشی امپراتوری روم، منطقه ایتالیا به مناطق و شهرهای خودگردان بسیاری تقسیم شده‌بود (ازجمله جمهوری ونیز و دولت کلیسا) ولی واحدهای مختلف سیاسی در منطقه ایتالیا در سال ۱۸۶۱ متحد شده و کشور کنونی ایتالیا را به‌وجود آوردند.


Image result for ‫ایتالیا‬‎Image result for ‫ایتالیا‬‎Image result for ‫ایتالیا‬‎Image result for ‫ایتالیا‬‎
کاری که هرکسی باید در ایتالیا انجام بده !

کشور ایتالیا بخشی از اتحادیه های و یکی از مدرن ترین و توسعه یافته ترین کشور های سراسر دنیا به شمار می رود این کشور از نظر تاریخی بسیار غنی است و جزو هشت کشور صنعتی جهان به شمار می رود شاید جالب  باشد که بدانبد نقشه ی این کشور شبیه به چکمه است

زبان اصلی مردم ایتالیا،ایتالیایی است. بیش از 55 میلیون نفر در ایتالیا به زبا ایتالیایی صحبت می کنند.این ربان شباهت زیادی به زبان های لاتین و رومی دارد و کمتر می تتوان آن را به دیگر زبان های اروپایی شباهت داد البته باید گفت زبان ایتالیایی شاخه ای از زبان های رومی است.
به غیر از زبان ایتالیایی زبان های دیگری مانند آلمانی ، فرانسوی ، لومباردی ، لیگوری ، ساساری ، توسکانی ، ناپلی و... نیز در این کشور رواج دارند.


بنیامین خیامی

نظرات  (۱)

19 Tir 95 ، 17:49 امین خیامی
مطلب درباره ی ایتالیا یت بسیار عالی است من که خیلی خوشم آمد با تشکر از بنیامین خیامی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی