بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

سلام!!
شما در این سایت می توانید با انواع فناوری های جهان آشنا شوید واطلاعات عمومی ذهن خود را افزایش دهید،همچنین با وبلاگ ها و سایت های مختلف دیگر آشنا شوید(البته در قسمت وبلاگ ها)

_ در کادر جستجو نیز می توانید نام مطلب را وارد کنید وآن را مشاهده کرده و بخوانید.

امیدوارم که از این سایت یا وبلاگ خوشتان بیاید و راضی باشید.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان


فیل آفریقایی بزرگ ترین جانور  روی خشکی است.فیل های آسیایی جثه ای کمی کوچک تر از فیل های آفریقایی دارند.نسل فیل ها در معرض خطر است،چرا که به خاطر آج هایشان شکار می شوند.

 

 

فیل ها در گروه های بزرگی به نام" گلّه"زندگی می کنند.فیل های ماده مسؤولیت خانواده را بر عهده دارند و بچه فیل ها از شیر مادر تغذیه می کنند.

 فیل برای پائین کشیدن برگ درختان،خود را به نوک درخت می رساند.فیل ها علف ها را نیز می خورند.گیاهان،غذای پر انرژی ای نیستند ، بنابراین فیل ها باید مقدار زیادی از آن ها را مصرف کنند.این جانوران سنگین وزن هر روز به مدت شانزده ساعت مشغول غذا خوردن هستند.

فیل های جوان،زیرک و تربیت آن ها آسان است.آن در طول هزاران سال با انسان کار کرده اند.در سال 218 قبل از میلاد، هانی بال(سردار بزرگ) فیل ها را در رشته کوه های برفی آلپ برای مبارزه با رومی ها به کار گرفت.


 

فیل جانوری است بزرگ و عظیم الجثه که از سالهای بسیار دور در کره زمین زندگی می کرده است. از ماموتهای بسیار بزرگ در عصر قبل از یخبندان تا فیلهای آسیایی و آفریقایی امروز این موجودات راه درازی را طی کرده اند. در دوران باستان از این جانوران برای مقاصد نظامی و به عنوان سواره نظام سنگین مورد استفاده قرار می گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد این جانوران غول پیکر آشنا کنیم.

بر اساس نظرات کارشناسان و تقسیم بندی های ژنتیکی در حال حاضر 3 گونه از فیل در دنیای امروز وجود دارد. این سه گونه عبارت اند از : فیل آسیایی ، فیلی بیشه های آفریقا و فیل جنگلی آفریقا. فیل آسیایی کوچکترین فیل در میان فیل ها است که از گوش و خرطوم کوچکتری نیز برخوردار است. هر دو فیل آفریقایی به نسبت فیل آسیایی از گوش ها و جثه بزرگتری برخوردار هستند و البته باید گفت که فیل جنگلی آفریقا در این میان بزرگترین گوش را دارد. فیل جنگلی آفریقایی نسبت به سایرین از عاج های بزرگتری برخوردار است که در خطی مستقیم تر قرار دارد. متاسفانه هر سه این گونه ها در خطر انقراض هستند.

گله های فیل که شامل 10 فیل نر و تعداد متفاوتی فیل ماده است یکی از منسجم ترین گله ها در کل جوامع حیوانی در جهان است. در این گروه ها معمولا فیل های ماده به یافتن غذا و مراقبت از بچه فیل ها می پردازند و تنها اگر بمیرند و یا توسط انسان به دام بیافتند از گروه جدا می شوند. گله های فیل در زمان حرکت با یکدیگر از طریق ایجاد امواج صوتی به وسیله پاهای خود در ارتباط هستند. این امواج توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست. فیل های نوجوان در سن 12 سالگی از گروه جدا شده و در دسته فیلهای نابالغ تا زمان رسیدن به بلوغ زندگی می کنند.همانگونه که در ابتدای این مطلب عنوان شد در حال حاضر تنها 3 گونه از فیل ها در دنیا وجود دارند. اما در حدود 125 هزار سال قبل چیزی نزدیک به 40 گونه متفاوت از فیل ها در جهان زندگی می کردند.  این فیل ها از موی بیشتری حتی در مقایسه با ماموتها برخوردار بودند. آخرین نسل های این فیل ها در گروهایی به دور از انسان تا 4000 سال قبل زندگی می کردند.

 

 

                    

 

 

هر کدام از پاهای فیل 5 تن وزن دارد. در پاهای جلویی فیل آفریقایی 4 و یا 5 ناخن و در پای عقبی 3 ناخن وجود دارد. استخوانهای موجود در پای فیل از جمله نیرومند ترین استخوانها در بین جانوران است که می تواند آن وزن زیاد را تحمل کند. در باغ وحش ها یک از مسائل مهم کمک به فیل ها برای راه رفتن بیشتر است تا استخوان ها و عضلات پاهای آنان تقویت شده و ضعیف نشود.

 

 

 

 

              

 

بنیامین خیامی

جانوران

نظرات  (۱)

27 Farvardin 95 ، 00:24 کلنگ همساده پسر
خیلی از این ها را اصلا نمی دانستم!
پاسخ:
ممنونم از شما!!!



سلام!!
توی این چند هفته گیر امتحاناتمم و نمی توانم مطلب بگذارم اما وقتی امتحاناتم تمام شد دوباره متن های جالب و علمی در وبلاگم می گذارم♡♡♡♡♡

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی